Papendrecht, 6 december 2018

Na een vlot verlopen reis van zes weken nadert het Boskalis zware-ladingschip Talisman de Nederlandse wateren. Het schip is geladen met drie stalen deuren van circa 2.900 ton ieder.

Met het vervoeren van deze gigantische sluisdeuren voegt Boskalis opnieuw een indrukwekkend project toe aan zijn unieke staat van dienst als wereldmarktleider op het gebied van zwaar zeetransport. Eerder dit jaar vestigde Boskalis een record met het transport van een 90.000 ton wegend olieproductie- en opslagplatform. Dit was de zwaarste lading ooit voor een halfafzinkbaar transportschip.

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met onder meer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Tevens voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de olie- en gassector en offshore windindustrie en voert het scheepsbergingen uit. Daarnaast heeft Boskalis meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (Kotug Smit Towage, Keppel Smit Towage, Saam Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van ruim 900 schepen en vaartuigen en 10.700 medewerkers, inclusief deelnemingen, is de onderneming actief in meer dan 90 landen, verspreid over zes continenten.

Download this press release

Neem voor IR vragen contact op met onze Director of Investor Relations & Corporate Communications.

Blijf op de hoogte

Vul je e-mailadres in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen bij Boskalis.

Public Relations

Voor vragen over onze pers- en nieuwsberichten neem contact op met onze Manager Corporate Communications.