News

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) maakt bekend dat zij Stichting De Noordzee zal ondersteunen bij de realisatie van de MyBeach Cleanup Challenge 2013 en daaraan gekoppeld onderzoek naar plastic afval op het strand.

Tijdens de MyBeach Cleanup Challenge, die op 1 augustus van start gaat, zal een team van Stichting De Noordzee in 24 dagen de hele Nederlandse kustlijn opruimen en het plastic afval tellen ten behoeve van verder onderzoek. Als mondiaal leidende expert op het vlak van baggeren en maritieme dienstverlening is Boskalis intensief betrokken bij het onderhoud van de Nederlandse kustlijn en omarmt zij dit maatschappelijke initiatief. Boskalis heeft reeds in 2010 samen met een partner onderzoek gedaan naar de plastic vervuiling van de oceaan, die ook wel aangeduid wordt als plastic soep. Boskalis ziet de MyBeach Cleanup Challenge dan ook als een zeer geschikt evenement om hier samen met Stichting De Noordzee opnieuw aandacht voor te vragen en mensen hierover te informeren.

MyBeach Cleanup Challenge 2013

Stichting De Noordzee gaat in de maand augustus de hele Noordzeekust schoonmaken, van Cadzand in Zeeland tot en met Waddeneiland Schiermonnikoog. In 24 dagen loopt het team van de stichting maar liefst 350 kilometer over het strand en wil bij deze schoonmaakactie zoveel mogelijk vrijwilligers betrekken. Hiervoor roept Stichting De Noordzee iedereen op om te helpen en zich via www.mybeach.info in te schrijven voor één (of meerdere) etappes.

For IR matters contact our Director of Investor Relations & Corporate Communications.

Stay up to date

Enter your email address to receive Boskalis press releases, news and/or financial calendar updates.