Boskalis-dochter SMIT Salvage verwerft twee meerjarige bergingscontracten van Amerikaanse marine

Papendrecht, 3 oktober 2018 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) maakt bekend dat dochter SMIT Salvage twee vijfjarige contracten heeft verworven waarbij de onderneming zal optreden als exclusieve uitvoerder van bergingsdiensten op zee en technische ondersteuningswerkzaamheden voor NAVSEA (Naval Sea Systems Command). Dit onderdeel van de Amerikaanse marine is verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen, inkopen en onderhouden van marineschepen en onderzeeërs. SMIT Salvage zal de Amerikaanse marine diensten leveren op het gebied van berging op zee, bergingsgerelateerde sleepdiensten, maritieme techniek en sleepdiensten bij noodsituaties of incidenten in twee van de drie geografische zones van de wereld zoals gedefinieerd door de Amerikaanse marine. SMIT Salvage had al een contract voor een van de zones: de zone die het gebied beslaat tussen het Suezkanaal en de datumgrens - de denkbeeldige lijn die door de Stille Oceaan loopt en geldt als scheidslijn tussen twee opeenvolgende data in de kalender - voor diverse periodes van in totaal meer dan 30 jaar; dit contract heeft de onderneming kunnen vernieuwen. Daarnaast is het contract in de wacht gesleept voor een tweede zone - die tussen de datumgrens en de Amerikaanse westkust. Dankzij de toekenning van het derde en laatste contract aan Donjon Marine, de Amerikaanse partner van SMIT Salvage, kunnen de ondernemingen de Amerikaanse marine nu wereldwijd ondersteuning bieden bij bergingswerkzaamheden. SMIT Salvage en Donjon Marine zijn partners in de joint venture Donjon-SMIT die bergingsdiensten levert aan schepen die in Amerikaanse wateren varen onder de Oil Pollution Act uit 1990 (OPA-90) en aanverwante Amerikaanse wetten.   Voor meer informatie Investor relations:
press@boskalis.com T +31 78 6969310 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met onder meer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Tevens voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de olie- en gassector en offshore windindustrie en voert het scheepsbergingen uit (SMIT Salvage). Daarnaast heeft Boskalis meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (Kotug Smit Towage, Keppel Smit Towage, Saam Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van ruim 900 schepen en vaartuigen en 10.700 medewerkers, inclusief deelnemingen, is de onderneming actief in meer dan 90 landen, verspreid over zes continenten. Dit persbericht is tevens opgenomen op onze website www.boskalis.com.