Boskalis-dochter VBMS wint inter-array kabellegcontract voor EnBW Hohe See offshore windmolenpark

Papendrecht, 17 februari 2017 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) maakt bekend dat dochteronderneming VBMS een kabellegcontract heeft verworven van EnBW Hohe See GmbH & Co.KG ter waarde van circa EUR 80 miljoen voor het 500 MW EnBW Hohe See offshore windmolenpark. De werkzaamheden voor VBMS omvatten het leveren, installeren en begraven van negenenzeventig (79) 33kV inter-arraykabels, evenals het aansluiten en testen ervan. In 2017 zal worden aangevangen met de uitvoering van het project waarbij de kabelkabellegactiviteiten in 2018 en 2019 zullen plaatsvinden. Het Hohe See offshore windmolenpark komt circa 90 kilometer ten noorden van het eiland Borkum te liggen in het Duitse deel van de Noordzee. Het project beslaat een gebied van circa 40 vierkante kilometer met waterdieptes tot 40 meter. De strategie van Boskalis is erop gericht om te profiteren van de belangrijkste macro-economische factoren die de wereldwijde vraag op onze markten opdrijven: de groei van de wereldhandel, stijgende energieconsumptie, de groeiende wereldbevolking en de uitdagingen die gepaard gaan met klimaatverandering. Dit project hangt nauw samen met de ontwikkeling van duurzame energieopwekking als gevolg van de verandering van het klimaat en een toenemende energieconsumptie.  Voor meer informatie Investor relations:
press@boskalis.com T +31 78 6969310 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met onder meer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Tevens voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de olie- en gassector en offshore windindustrie en voert het scheepsbergingen uit (SMIT Salvage). Daarnaast heeft Boskalis meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (KOTUG SMIT Towage, Keppel Smit Towage, Saam Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van 1.000 eenheden is de onderneming actief in circa 75 landen, verspreid over zes continenten. Boskalis heeft ruim 8.200 medewerkers in dienst, exclusief zijn deel in partnerships. Dit persbericht is tevens opgenomen op onze website www.boskalis.com.