Boskalis ontvangt LOI voor EUR 480 miljoen havenproject in Oman

Papendrecht, 15 januari 2017 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft een Letter of Intent voor de gunning van een contract ontvangen voor de ontwikkeling van de haven van Duqm in Oman. Het contract met een waarde van circa EUR 480 miljoen wordt door Sezad (Special Economic Zone Authority Duqm) toegekend. De definitieve toekenning is afhankelijk van bepaalde condities waaraan Sezad dient te voldoen. Het betreft een EPC contract (engineering, procurement, construct) voor de aanleg van een bulk liquid berth terminal. De haven van Duqm is een bestaande strategische haven met een droogdokfaciliteit en industriële vrijhandelszone, gelegen in de Al Wusta regio tussen Muscat en Salalah en is tevens aangewezen als een zogenoemde Special Economic Zone. Diverse bagger- en civiele werkzaamheden worden onder de verantwoordelijkheid van Boskalis uitgevoerd, waaronder het verdiepen van het havenbassin naar 18 meter diepte, landaanwinning, de aanleg van een kilometer lange kademuur, twee aanlegsteigers en stenenwerk. Voor de uitvoering van de baggerwerkzaamheden wordt de nieuwe mega snijkopzuiger Helios, die medio 2017 in de vaart komt, een jumbo en een middelgrote sleephopperzuiger ingezet. Op grond van de huidige verwachtingen zullen de ontwerpwerkzaamheden in de komende weken aanvangen en zal het materieel medio 2017 worden gemobiliseerd. Het project zal naar verwachting in 2020 worden opgeleverd.   Voor meer informatie Investor relations: Martijn L.D. Schuttevâer ir@boskalis.com   Pers: Arno Schikker press@boskalis.com T +31 78 6969310   Dit is een persbericht van Boskalis op grond van artikel 17 paragraaf 1 van de European Market Abuse Regulation (596/2014). Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met onder meer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Tevens voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de olie- en gassector en offshore windindustrie en voert het scheepsbergingen uit (SMIT Salvage). Daarnaast heeft Boskalis meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (KOTUG SMIT Towage, Keppel Smit Towage, Saam Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van 1.000 eenheden is de onderneming actief in circa 75 landen, verspreid over zes continenten. Boskalis heeft ruim 8.200 medewerkers in dienst, exclusief zijn deel in partnerships. Dit persbericht is tevens opgenomen op onze website www.boskalis.com.