Boskalis verwerft resterende aandelen in marine surveybedrijf Horizon

Papendrecht, 25 november 2019

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft het resterende aandelenbelang van 37,5% verworven in de Horizon groep (Horizon). Begin dit jaar had Boskalis reeds 62,5% van de aandelen verworven. De omzet van Horizon over 2019 zal ruim USD 100 miljoen bedragen en de activiteiten worden met ingang van 2020 geconsolideerd.

Als gevolg van deze transactie kan Boskalis zijn succesvolle en groeiende positie in de marine geofysische en geotechnische surveymarket optimaliseren. Horizon zal zich blijven richten op de van oudsher sterke positie in het Midden-Oosten en Noordwest-Europa met groeikansen in de zich snel ontwikkelende offshore windmarkt in het Verre Oosten en is daarmee sterk complementair aan de positie die Boskalis reeds heeft met Gardline in Noordwest-Europa en langs de oostkust van de Verenigde Staten.

Horizon werd opgericht in 2004 en is gevestigd in Sharjah in de Verenigde Arabische Emiraten. De activiteiten worden voornamelijk uitgevoerd in de Arabische Golf en de Rode Zee en in toenemende mate in het Verre Oosten voor offshore wind. De klanten van Horizon lopen uiteen van nationale en internationale oliemaatschappijen, gerenommeerde internationale EPCI-aannemers in de olie- en gasindustrie en ontwikkelaars van offshore windparken.‎

Investor relations:
ir@boskalis.com

Pers:

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta’s. Met kernactiviteiten zoals kust- en oeverbescherming en landaanwinning kan Boskalis adaptieve en mitigerende oplossingen aanbieden ter bestrijding van de gevolgen van klimaatverandering, zoals extreme weersomstandigheden en de stijging van de zeespiegel, evenals oplossingen voor de toenemende behoefte aan ruimte in kust- en deltagebieden over de hele wereld. De onderneming faciliteert de ontwikkeling van offshore energie-infrastructuur, waaronder duurzame windenergie. Tevens is Boskalis actief in de aanleg en het onderhoud van havens, waterwegen, toegangskanalen en civiele infrastructuur waarmee bijgedragen wordt aan het faciliteren van handelsstromen en de sociaal-economische ontwikkeling van een regio. Boskalis is tevens een internationaal expert op het gebied van scheepsbergingen en heeft meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (Keppel Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van ruim 700 schepen en vaartuigen en 10.000 medewerkers, inclusief deelnemingen, is de onderneming wereldwijd actief met Creating New Horizons.