Boskalis verwerft USD 40 miljoen contract voor transporteren Johan Sverdrup platform modules

Papendrecht, 1 april 2016 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft een contract verworven van Samsung Heavy Industries voor het transport van de drie topside modules van het riser platform en de topside van het processing platform voor het Johan Sverdrup project voor de kust van Noorwegen. Het contract heeft een waarde van circa USD 40 miljoen en omvat drie transporten die door Dockwise zullen worden uitgevoerd. Een Dockwise type I zware-ladingschip zal twee topside modules van het riser platform met een totaalgewicht van meer dan 20.000 MT transporteren. Een Dockwise type II schip zal het transport uitvoeren van de derde 6.000 MT wegende topside module. De modules worden in de eerste helft van 2018 getransporteerd van de werf in Geoje, Zuid-Korea naar de projectlocatie voor  de kust van Noorwegen alwaar ze van de schepen worden gehesen. Het transport van de topside van het processing platform vanuit Zuid-Korea zal worden uitgevoerd door de Dockwise Vanguard en zal naar verwachting in de eerste helft van 2019 plaatsvinden. Na aankomst in Noorwegen zal de lading worden gelost in een fjord nabij Stavanger. Johan Sverdrup is een van de vijf grootste olievelden op het Noorse deel van het continentaal plat en bevindt zich circa 150 kilometer uit de kust van Stavanger. Naar verwachting beschikt het veld over 1,7 tot 3,0 miljard vaten olie-equivalent. Het project wordt ontwikkeld door Statoil, Lundin Norway, Petoro, Det norske oljeselskap en Maersk Oil.           VOOR MEER INFORMATIE Investor relations:
press@boskalis.com T +31 78 6969310 Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met onder meer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Tevens voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de offshore energiesector, waaronder subsea, zwaar transport, hijswerk en installatie (uitgevoerd door Boskalis, Dockwise en Fairmount) en levert het sleepdiensten en voert het scheepsbergingen uit (door SMIT). Daarnaast heeft Boskalis meerdere strategische partnerships in havensleep- en terminaldiensten (Keppel Smit Towage, Saam Smit Towage en Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van 1.000 eenheden is de onderneming actief in circa 75 landen, verspreid over zes continenten. Exclusief haar deel in partnerships heeft Boskalis ruim 8.200 medewerkers in dienst. Dit persbericht is tevens opgenomen op onze website www.boskalis.nl.