Papendrecht, 18 oktober 2014

Een consortium van Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis), Van Oord, NMDC (Abu Dhabi) en Jan de Nul (België) heeft een contract verworven van de Suez Canal Authorities voor de uitbreiding van het Suezkanaal, dat een cruciale verbinding vormt voor de scheepvaart tussen Europa en Azië. Het contract heeft een totale waarde van USD 1,5 miljard, gelijk verdeeld over de leden van het consortium met een Boskalis-aandeel van USD 375 miljoen.

Het 'nieuwe' Suezkanaal zal deels evenwijdig aan het huidige kanaal komen te liggen en deels omvat het de verbreding en verdieping van bestaande delen van het kanaal. Het contract behelst de aanleg van een parallel aan het kanaal gelegen sectie met een lengte van circa 50 kilometer zodat schepen elkaar vrij kunnen passeren alsmede het verbreden en verdiepen van een aantal bestaande secties tot een diepte van 24 meter. Het merendeel van de baggerwerkzaamheden voor de uitbreiding van het kanaal zal worden uitgevoerd met behulp van 17 snijkopzuigers Het project gaat in 2014 van start en zal naar verwachting in 2015 worden voltooid.

De strategie van Boskalis is erop gericht om te profiteren van de belangrijkste macro-economische factoren die de wereldwijde vraag opdrijven op onze markten: de groei van de wereldhandel, stijgende energieconsumptie, de groeiende wereldbevolking en de uitdagingen die gepaard gaan met klimaat verandering. Dit project hangt nauw samen met de groeiende wereldhandel.

VOOR MEER INFORMATIE

Investor relations:

ir@boskalis.com

Pers:

press@boskalis.com

T +31 78 6969310

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met ondermeer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Tevens voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de offshore energiesector, waaronder subsea, zwaar transport, hijswerk en installatie (uitgevoerd door Boskalis Offshore en Dockwise) en levert het sleepdiensten en scheepsbergingen (uitgevoerd door SMIT). Daarnaast heeft Boskalis een strategisch partnership in terminaldiensten (Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van 1.100 eenheden is de onderneming actief in circa 75 landen, verspreid over zes continenten. Inclusief haar deel in partnerships heeft Boskalis 11.000 medewerkers in dienst.

Dit persbericht is tevens opgenomen op onze website www.boskalis.nl.

Download this press release

Blijf op de hoogte

Vul je e-mailadres in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen bij Boskalis.

Public Relations

Voor vragen over onze pers- en nieuwsberichten neem contact op met onze Manager Corporate Communications.

Neem voor IR vragen contact op met onze Director of Investor Relations & Corporate Communications.